bola, BBQ, orang dewasa

Sunday, January 30, 2005

BOLA

Lokasi=> Padang SUK Selangor, Shah Alam
Masa=> Ahad, 30/ 01/ 05, 8.00 a.m.

Ada lawan bola Piala Naib Canselor yang pertama kali diadakan! Sebelum ni ada juga tapi piala kecil. Kali ada piala besar dan pengadil import.

Tsubasa FC sudah berakhir. Adie @ Tsubasa selaku kapten dah berhijrah ke pasukan Ekonandeste. Kami sudah kehilangan seorang ketua pasukan yang berjiwa bola melebihi pemain-pemain bola Malaysia. Lagi pun banyak pemain Tsubasa tengah praktikal dan ada yang dah grad.

Yang tinggal cuma aku, Ayie, Awie dan Joe. Kitorang terpaksa menjemput pasukan Nasi Lemak Pak Ayob dan membentuk satu pasukan baru bernama Ding Dang Datang Lagi!

Tsubasa FC hanya tinggal nostalgia yang malang.

Harus diingat tengok bola tak seperti bermain bola. Padang sangat kecil dilihat di atas tetapi bermainnya di bawah terasa luas. Gol terasa sempit dan kudrat terasa perit. Bola tetap bulat. Malaysia boleh menumpaskan Thailand tapi Vietnam pun boleh menumpaskan Malaysia.

Menang sekali, kalah sekali dan seri sekali. Kami tak layak! Balik dan tidur. Muka semua dah macam pemain Nigeria!

Kelambu: Jangan pernah menyesal


BBQ

kredit untuk Atoi

Aku: Ana Geju call aku la... Ada party kat Subang! Jom aaa...
Ayie, Syem, Lalbi: Seganlah... Kitorang tak kenal pun....
Aku: Selamba je.. Ada makan-makan, minum-minum dan awek-awek..!!
Semua: NAKKKKKKKK...!!!!

Pergi ke Mutiara Subang Apartment, rumah Basri. Ada party apa entah. Aku hanya pasrah ikut Ana dan Mely. Diorang cakap pool party. Wah.., bestnye... :) Sebelum tu ambil Lara kat hostel yang bersiap mengalahkan jemaah haji nak ke Mekah...:P

Syem, Ayie dan Lalbi naik satu kereta dan Syem yang drive. Aku naik kereta sekali dengan Ana, Mely dan Lara dan aku drive. Sungguh seronok menunggang kereta Ana kerana kereta Ana ada air brush yang cantik (debu-debu jalanan). Air-cond kereta Ana juga begitu fleksibel kerana boleh ditanggal-tanggal di samping ruang dalamannya yang begitu BERSIH sekali... :) Terima kaseh Ana!

Rupa-rupanya agak besar-besaran juga party tu. Ada Op, ND, Petit, Uncle EP, Eisya, Lin, Atoi, Tok Rimau, Mat Jan, Purbe, Kak P-Nut, Abang Tokei, Zhouls, kroni-kroni blogger, anak-anak blogger dan seumpamanya. Sori ye kalau tertinggal...

Aku tak ingat apa pun. Semuanya makan...

Kelambu: Kereta Ana ada nyamuk tapi diorang marahkan Kelambu

ORANG DEWASA

Seorang perempuan memberitahu tentang kerenah orang-orang sekelilingnya yang dikatakan dewasa.

Ayahnya cikgu biasa. Menyertai sesi korban pada beberapa hari lalu di taman yang kecil jemaahnya.

Isterinya satu-satunya pegawai tadbir negeri kelas A yang semuanya dimonopoli kaum lelaki.

Jiran-jirannya adalah rakan isteri. Dia tinggal di taman pegawai-pegawai kerajaan...

Hidupnya dikelilingi pegawai-pegawai yang bercerita tentang Dato'-Dato' dan YB-YB.

"Kenapa sorang-sorang je tu...? Diorang tak nak terima ke?" gurau En. X. Kuat!

Kasarnya....

Diorang pun membentuk bulatan dan bersembang rancak. Diorang tak jemput langsung dia. Mentang-mentanglah dia cikgu biasa... Hanya tahu pasal budak-budak dan buku sekolah...

Tapi dia turut melapah bersama beberapa kerat manusia lainnya sedangkan manusia lainnya memilih untuk bersembang dan bercanda di taman ria.

Ini cerita orang-orang dewasa. Yang mengaku lebih mengetahui hati dan budi...

Cerita ini membuatkan aku percaya apa itu sekhufu dan sejiwa. Betapa manusia sebenarnya di sisi Allah adalah sama. Tetapi manusia jugalah yang selalu meletakkan saudaranya melampaui tuhan atau sehina haiwan!

Wallahualam...

Tapi dia hebat. Di taman itu dia seorang saja yang beristeri dua!

Kelambu: Aku dah dewasa...

Powered by Blogger.