kura-kura

Sunday, May 15, 2005 · Posted in ,

KURA-KURA

Aku, Jarul dan Salleh keluar minum-minum di Restoren mamak DE, Seksyen 8. Kami tengok Astro yang sedang tayang gambar Master of Commando dari channel Star Movies. Ada satu adegan menunjukkan kura-kura gergasi. Kura-kura tu besar, hodoh dan tua.

Jarul: Mak aii, besarnya.. Ada ke kura-kura macam tu?
Aku: Adalah.. Tapi dekat negara luar..
Jarul: Kat sini pun ada tapi kat zoo negaralah. Aku tengok muka dia hari tu buruk gila. Kedut-kedut.
Aku: Ye la, kan kura-kura boleh hidup sama hayat dengan manusia.
Salleh: A'ah, labi-labi pun besaq. Sama besaq dengan meja ni. (panjang 1 meter)
Jarul: Err.., kalau lalbi-lalbi!

Erkk.., Hahahahaha

Baca:
kiniku tahu
kepulauan galapagos
galapagos giant tortoise

Kelambu: Lalbi, maafkan aku. Kami tak berniat nak gelakkan kau.. :)

Powered by Blogger.