tahanan

Saturday, July 16, 2005 · Posted in

TAHANAN

Hari ni tak jadi pindah ke Universiti Kerajaan Swasta lagi sebab kampus baru tak siap sepenuhnya. Tak masuk air dan api lagi. Jadi aku kena kuarantin di Shah Alam selama 10 hari sehingga 25 haribulan nanti.

Tak banyak aktiviti yang boleh dibuat cuma post-mortem saja dibuat setiap malam. Kalau aku sakit buah pinggang maknanya buah pinggang aku dari elok sudah jadi tak elok dan tak boleh pakai lagi sebab hari-hari kena post-mortem.

Tadi sarapan pagi kami dijamu nasi goreng dan mee goreng. Semua suka sebab penat berjalan keliling bangunan. Semua ambil 2 senduk. 2 senduk untuk nasi goreng dan 2 senduk untuk mee goreng. Tapi kami semua makan 2 sudu nasi goreng dan dua sudu mee goreng.

Makanan dah macam tahanan perang Iraq. Aku terbayangkan cacing Fear Factor. Tapi mengunyah makanan sarapan ngeri ni kami tak diberi hadiah pun. Aku terus tak habis makan. Tahap makanan teruk. Aku keluar dengan Why makan di Restoren Gembira, Seksyen 3. Duka aku terus bertukar gembira! Yeayy!!

Aku tak kisah sebab masih boleh keluar pergi restoren luar. Tak melayu Abah, aku boleh ke mamak Khulafa. Tapi aku takut kalau junior-junior nanti dijamu dengan makanan yang sama di kampus Universiti Kerajaan Swasta nanti. Nanti masuk pula surat khabar "Pelajar Baru Universiti Kerajaan Swasta Dijamu Makanan Untuk Ayam!". Siapa nak jawab? Oh, Nanti ayam jawab: Kalau ayam boleh makan nasi manusia. Manusia juga patut makan nasi ayam!

Powered by Blogger.