impian dalam kelambu

Tuesday, November 07, 2006 · Posted in

IMPIAN DALAM KELAMBU

Aku sembang-sembang dengan Nik. Pasal nak mencari rezeki di luar negara. Aku cerita pasal kawan Syem, Wan Sepang ada tawarkan kerja pemetik epal di Switzerland.

Dalam masa 6 bulan kita boleh dapat RM90,000!!

Wahhhhhhhhhhhhhh. Nik mengilai.

Kami berjeritan. Dan berangan-angan. Merapu-rapu.

Esok.
Ada iklan lawatan ke Jepun. Di penjuru sudut kafeteria. FITM. Aku ajak Nik join.

Aku cadangkan,
Bila sampai Jepun nanti kita kena lari. Lepas tu kita carilah kerja. Tak kisahlah kerja apa pun.

Nik cakap,
Gila kau!

Tak apa. Bila diorang cari kita nanti. Kita cakaplah kita kena culik. Masa kita balik Malaysia kita dah boleh speaking Jepun. Dapat pula awek Jepun nyam nyam! Hahahah.

Hmm. Nanti aku nak bawa balik half cut!!

Kami gelak-gelak. Nasi di pinggan sudah licin. Kami pun berangkat ke asrama. Universiti Kerajaan Swasta.

Powered by Blogger.