musim cuti 1, baik 1, baik 2, piala dunia 2, musim cuti 2.

Sunday, July 02, 2006 · Posted in

MUSIM CUTI 1

Exam sudah habis. Ya, sudah tentu sekarang musim cuti. Tapi aku kena buat pengosongan hostel dulu.

Kena buat appointment dengan JanaNiaga. Kena tunggu diorang datang periksa bilik. Dan kena berambus dalam masa 24 jam pada hari pengosongan tersebut. Aku rasa dah macam setinggan walaupun aku tak pernah tak bayar duit hostel.



BAIK 1

Kenapa penting berbaik-baik dengan pensyarah?

Ya, salah satunya untuk dapat gred yang tinggi. Lagi?

Ya, dan satu lagi ialah untuk tumpang menyimpan barang ketika anda terpaksa menjadi pelarian di universiti sendiri.

Aku tumpang simpan barang di rumah En. Ijat, seorang pensyarah kejuruteraan. Juga merangkap sifu aku. 3 kotak besar dan 1 beg sederhana besar.

Lalbi yang merancang dan menelefon.

En. Ijat tanya, banyak ke barang-barang korang?

Lalbi jawab. Adalah lebih kurang 2 tan.

Hahaha. Orrrraaittttt.... En Ijat ketawa bersungguh.

INFO: Barang-barang dikira seberat 2 tan kerana termasuk Suzuki rongak



BAIK 2

Dulu masa Jarul bercinta. Suzuki rongak itulah yang menjadi saksi bisu percintaannya. Kalau pasangan lain bersaksikan bulan, bintang dan cakerawala. Tapi sudah tentu Jarul bersaksikan Suzuki rongakku.

Tapi hari berganti hari. Masa berubah. Banyak yang tersirat sudah tersurat.

Jarul sudah bekerja. Sudah ada kereta dan motor sendiri.

Jadi sekarang giliran aku menyusahkan Jarul. Aku minta Jarul simpankan komputer aku dan hantarkan aku ke seksyen 17, Shah Alam untuk pulang bercuti.



PIALA DUNIA 2

Perancis layak ke separuh akhir. Aku menonton beramai-ramai di Mamak Hakim di seksyen 7 yang baru. Turut semeja bersama aku ialah Jarul, Pian, Syem dan kawan Pian.

Tapi cuma aku yang gembira sebab Perancis menang. Diorang semua suka Brazil. Tapi Brazil kalah. Pian cakap Brazil main macam binat.

Apa tu? Aku sedikit keliru.

Macam binatang!! Hahaha. Pian masih kecewa berpanjangan. Juga yang lain-lain.



MUSIM CUTI 2

Namanya Norsi. Dari Negeri Di Bawah Bayu, Sabah.

Dia gadis 18 tahun. Dan di dalam bas itulah kami bertemu...

[bersambung..]

Powered by Blogger.