Inilah maknanya hampa

Wednesday, October 12, 2011 · Posted in

Masuk seminggu aku kahwin, aku singgah Rumah Puaka untuk angkat tivi, kutip kain baju dan barang yang mahu dipindah ke rumah kelamin. Muka Jarul aku lihat macam biasa berjambang. Cuma di sebalik jambang-jambang tu aku nampak wajah sugul macam pegawai kerajaan tak lepas pinjaman bank.

"Dulu even kau cuti dua minggu pun, tak ada langsung rasa bangsat macam ni sebab tau kau akan balik. Sekarang perasaan dia macam orang tua tunggu anak yang takkan balik punya. Hampa.. Hampa.. Macam haram dia punya rasa!!"

Di luar terdengar sayup deruman enjin motor Ust Din..

5 Responses to “Inilah maknanya hampa”

therosputih said...

kalu aku jadi kawan kau tuh, kompem aku pun hampa...tapi kalau kau memang sentiasakan menghampakan aku, kompem aku tak hampa ngan ketiadaan kau...

sekian, aku yang tukang tambah...

bersyukurlah mereka hampa ngan kau kan...

rinz raime said...

standard la kawan2 baik rasa mcm tuh bila kita br kawin.. takkan la demi nak kekalkan perasaan lama sampai tak mau kawin yea tak.. cuma, kena ingat jugak la pd kwn2 kalaupun dah kawin..
boleh je minum2 air teh hujung2 minggu tp kalau agenda minum2 teh tuh mcm sama je dgn agenda zaman bujang, mak pun angin ngan laki mak nyah..

kingbinjai said...

wah selamat pengatin baru semoga panjang umur, murah rejeki dan kekal bahagia

Amy Z! said...

kasihan... :-|

selamat pengantin baru - (yang terlewat..)

semoga bahagia sehingga akhirnya..

coklat~vanilla said...

kawen?
aiseh, br tau ni. selamat perantin baru. moga kekal hingga hujung nyawa

hana (cempakabiru)

Powered by Blogger.