makmal komputer, ptptn, monolog btn, savvy, merdeka-48

Saturday, August 27, 2005 · Posted in

MAKMAL KOMPUTER

Makmal komputer sudah ada. Cukup berkuasa tinggi. Komputer jenama Dell. CPU bersaiz tupperware. Skrin rata dan disumbati prestasi serba mengiurkan. Kau boleh tak dengar kuliah si pensyarah gara-gara terpesona dengan komputer di hadapan kau. Aku bangga selaku pelajar Universiti Kerajaan Swasta yang merasmikannya.

Siapa cakap Kelambu lokek dalam puji memuji ni? Tak pun...

Sekarang aku tunggu akses Internet pula. Tak pun aku tunggu berapa banyak optical mouse yang akan hilang. :P



PTPTN

Nama sudah ada dalam senarai PTPTN. En. Faris beritahu dalam tempoh 2 minggu lagi duit masuk. Jangan lupa buat pulut kuning, kata En Faris si penyelia pinjaman universiti sambil tersenyum manja. Perasaan aku bagaikan seorang tua yang baru berkahwin perempuan muda. Berbunga-bunga bahagia. Kalau aku ada lembu aku dah bagi free kat En. Faris. Sungguh!

Sekarang dia sudah jadi hero penyelamat untuk pelajar-pelajar.

Aku tahu dalam kepala masing-masing sudah terbayang teknologi 3G atau pun laptop berkuasa tinggi. Mungkin ada yang terbayang enjin turbo untuk kereta tempatan kerana tak mampu untuk membeli kereta import. Ada pula yang mahu membeli kereta atau pergi bercuti.

Hati-hati menguruskan pinjaman. Jangan tak bayar duit pengajian. Lepas ni tak maulah dengar ada pelajar merungut kata duit pinjaman tak cukup untuk bayar yuran walhal lebihan duit pinjaman tu sudah boleh beli sebuah Kancil. Apa kejadah semua ini, adakah berbaloi, kata Wan Kamaruddin.



MONOLOG BTN

Esok, 28/ 08/ 05 pada jam 10 pagi ada program penghayatan kemerdekaan di Komplek PKNS, Shah Alam. Anjuran Biro TataNegara Negeri Selangor. Universiti Kerajaan Swasta hantar pasukan untuk persembahan bagi memenuhi permintaan mereka. Orang berbudi kita berbahasa, kata Sal sambil tersipu-sipu malu kerana lewat memberitahu Kelambu untuk buat persembahan pada saat-saat akhir.

Universiti hantar satu pasukan pantomin dan satu duet monolog.

Aku buat monolog. Sabahan dan Rushdi si penari yang akan bacakan. Puisi tu aku pernah baca masa malam puisi kemerdekaan bersama KEMUDI, Selangor tahun lepas. Sekarang aku malas baca. Aku nak tengok orang baca pula.

Apa pun jemputlah datang esok. Carilah aku di celah-celah kerusi-kerusi biru. Alah, yang sedikit kacak tu..



SAVVY

Jarul beli Sawi (baca: Savvy). Aku baru pandu uji tadi.

Gear undurnya berada pada kedudukan hadapan seperti gear satu. Anda perlu tarik satu punat untuk menolak gear tersebut.

Casisnya cukup kukuh kerana tahan digaru raksasa. Tambahan lagi dengan penggunaan petrol yang MENJIMATKAN!!

Pemanduannya cukup selesa dengan kuasa tork yang berkuasa dan lancar.

Apapun aku suka SAWI!! Jarul, buat masa sekarang aku ada perasaan sedikit jealous! Serious! :)



MERDEKA-48

Merdeka anda di mana?
Konsert!
Rempit!
Disko!
TV!

Hahaha, SELAMAT MERDEKA untuk rakyat Malaysia! Jangan buang bendera di tengah jalan. Nanti aku kutip! :)

Powered by Blogger.