hot spot, buletin utama

Saturday, August 06, 2005 · Posted in

HOT SPOT

Diorang kata ada kemudahan hot spot. Kemudahan melayari internet tanpa wayar di setiap pelusuk kampus. Tapi rupa-rupanya baru nak dibina. "Mungkin sebulan setengah lagi," kata abang kaunter pendaftaran broadband percuma. Ceh..

Tak ada Internet. Kalau nak main Internet juga kau kena turun pekan BB (baca:batang berjuntai). Kat situ ada satu kafe siber. Pemiliknya seorang macha (baca:India). Ada 25 komputer berjenama Samsung. Tapi yang boleh pakai 10 sahaja.

Aku tanya macha tu, "Macha, kenapa PC yang lain tak boleh guna? Rosak ka?"

Macha jawab, "Woo.. Itu tak boleh guna woo.. Itu PC champion punya!"

(Jawapan macha tu aku reka sendri. PC yang lain tu sebenarnya rosak. Dia tak tahu pasal network kot. Jadi, kenalah tunggu technician!)



BULETIN UTAMA

Tengok tak Buletin Utama 2 malam lepas. Ada cerita pasal Universiti Kerajaan Swasta di akhir-akhir siaran. Berita mengenai maklum balas siswa-siswi tentang fasiliti di asrama universiti yang serba kekurangan. Sudah tentu semua cakap yang baik-baik. Gila apa kau kutuk universiti sendiri!

Tapi kenapa gambar aku dan kawan-kawan tak ada? Aku ingat lagi TV3 ada shoot aksi kitorang di kafeteria. Kami sedang minum-minum dan sembang-sembang serta bergembira.

Oh, baru aku ingat. Masa tu kat kafeteria semua mahasiswa tengah bermadu kasih. Ye lah kelas belum mula. Jadi kami buat kelas ta'aruf. Macam dalam iklan syampu tu.

Kalau TV3 siar aksi tu tentu semua orang nak masuk Universiti Kerajaan Swasta. Suasananya dah macam kat mamak Khulafa'. Kau boleh hisap rokok sesuka hati!

Powered by Blogger.