cuti yang muram I

Thursday, July 13, 2006 · Posted in

CUTI YANG MURAM I

Selalu-selalunya beginilah. Kalau aku sendirian saja yang bercuti. Ramai kawan sudah mudik semula mendaftar ke universiti masing-masing. Yang tinggal pula sudah bekerja.

Aku rasa pihak pentadbiran Universiti Kerajaan Swasta cemburukan para pelajarnya yang riang bercuti. Diorang berikan cuti ketika pelajar universiti lain masuk mendaftar. Diorang berikan cuti ketika sekolah-sekolah di Malaysia tidak bercuti. Padan muka korang. Siapa suruh tangguhkan yuran asrama. Korang bercutilah sorang-sorang kat rumah tu! Wakakakakaka - menjerit girang pihak pentadbiran Universiti Kerajaan Swasta.
.
.
.
Aduh, bosannyaa..
.
.
.
Err, ada sesiapa mahu ajak aku berkencan? Cuma YM aku ok. Sekitar bandaraya Alor Star. Aku ini penyantun orangnya. Lagi berbudi bahasa. Ceh!

Powered by Blogger.