cuti yang muram II - hantu raya

Tuesday, July 18, 2006 · Posted in

CUTI YANG MURAM II - HANTU RAYA

Aku keluar minum dengan Johan Tomok. Aku panggil dia Tomok sebab dulu dia suka lagu New Boys, Sejarah Mungkin Berulang. Dan dia akan marah-marah pada setiap kali aku memanggil nama gelaran itu.

Kami minum kat Iman, pusat lepak-makan-minum-borak-malam-malam di Alor Star. Kami cerita macam-macam. Dari cerita luar seluar sampailah ke cerita dalam seluar [aku tak panggil cerita dalam kain sebab kami tak pakai kain masa tu]

Habis borak. Aku bayarkan untuk diri sendiri dan Johan. Johan cakap gaji dia tak dapat lagi. Jadi tak boleh nak belanja. Chait. Dia marah-marahkan pejabat tempat dia kerja sambil berlalu pergi.

Tiba-tiba baru aku teringat. Abang Kit ada suruh aku beli capati. Aku suruh Johan berhenti kat mana-mana kedai mamak. Dia berhenti kat mamak Nasmir di Simpang Kuala. Aku pun turun dan memesan capati pada seorang mamak di situ.

Tiba-tiba Johan cakap. Alamak!!

Dan aku pula cakap. Awattt?? [bagi yang tak mahir bahasa utara, 'awat' membawa maksud 'kenapa']

Tak apalah nanti lepas siap capati aku cerita kat hang.

Capati pun siap. Kami pun pulang. Aku tanya Johan tentang apa yang hendak diberitahunya tadi.

Hari tu, member aku cakap Haron Din datang makan kat kedai tu. Hang tau apa Haron Din nampak?

Apa dia??

Tu dia Hantu Qaya dok tengah kangkang atas bumbung!!

HahahHHahhAHHhahhaHAhhaahhAA. Aku gelak bersungguh.

Johan tak puas hati.

Aku gelak lagi.

Powered by Blogger.