kacau

Thursday, October 12, 2006 · Posted in

KACAU

Kacau sungguh. Minggu ini. Minggu yang begitu mendesak. Sabtu ni IT Career Week. Dan kami perintis. Kalau gagal. Akan timbul efek khas pada nombor di slip peperiksaan. Entah mengapa tiba-tiba aku rasa longlai pada tahun-tahun terakhir ini.

Kacau sungguh. Minggu ini. Minggu yang begitu mendesak. Aku marah dengan rakan sepasukan. Bukan marah tapi berbulu. Menyirap. Sebab dia banyak tanya. Banyak songeh. Konservatif. Jumud.

Kacau sungguh. Minggu ini. Minggu yang begitu mendesak. Jerebu menyesakkan pandangan. Panas membahang. Hujan sedikit-sedikit. Bunyi mercun selalu saja menyakit hati. Abah marah-marah sebab aku tak jawab surat pinjaman 5 tahun dulu. Apa 5 tahun??! Dia takut masuk jel. Dia takut juga kawan dia yang jadi penjamin aku masuk jel juga. Kalau nak masuk jel masuklah sorang-sorang. Aku rasa jengkel dengan alpa diri. Aku rasa tak berguna.

Ya. Kacau sungguh minggu ini. Minggu yang begitu mendesak. Aku tertekan dalam banyak perkara. Aku mahu menjerit. Tapi suara aku tersekat. Aku mahu meluahkan. Tapi aku kehilangan.

Ya. Aku kacau. Tolong aku.

Powered by Blogger.