ada sticker, hilang, konsert rock

Friday, November 18, 2005 · Posted in

ADA STICKER

Ada kerbau masuk makan rumput kat dalam universiti. Tak jauh dari pondok guard kat pintu masuk universiti. Ya, kerbau. Seekor. Bukan lembu.

Pak guard cakap, Tak ada sticker tak boleh masuk.

Aku rasa kerbau tu ada sticker. Kalau sticker pelajar ada tulis KOMUNITI SISWA/SISWI. Maka sticker kerbau ada tulis KOMUNITI BINATANG!


HILANG

Pelajar kat Universiti Kerajaan Swasta ada yang ambil exam kat Dewan Utama, bilik kuliah di fakulti masing-masing dan di dewan PKP (Pusat Komuniti Pelajar).

Dewan PKP ada dua. PKP A kat atas cafe' dan PKP B bersebelahan cafe'.

Lalbi cakap masa jawab exam kat PKP A, kau boleh rasa aroma kas-kas meruap dan menusuk lubang hidung kau. Apa yang kau hafal boleh hilang.

Tadi masa jawab paper Statistik kat PKP A aku tak adalah bau apa-apa pun. Tapi apa yang aku ingat hilang juga.

Ceh.

Info: Kas-kas ialah sejenis rempah dalam masakan yang digunakan untuk menambah selera.


KONSERT ROCK

Aku akui universiti aku lawa. Warna-warni tapi tak digemari Sultan.

Tapi dewan PKP macam gudang kilang. Tak ada air-cond. Cuma kipas kat tepi dinding. Siapa duduk kat tengah dewan dah macam ambil exam kat padang pasir. Banyak budak komplen panas. Tak boleh jawab exam (baca: tak studi awal-awal).

Aku tak kisah. Sebab aku tak suka sejuk. Cuma aku bengang dengan kontraktor yang buat bumbung dewan ni. Aku rasa dia guna material zink.

Tadi hujan. Cuba bayangkan korang jawab exam dalam konsert rock!

Ya, betul. Tersangat tenang. :)


ADA GENG

Tadi Jeff dan Nahar, jiran depan rumah datang buat onar. Lis ambil pita ukur Ikea dan ukur pinggang Jeff. 25 setengah. Ya, Nik tak keseorangan lagi. Dia sudah ada geng!

Powered by Blogger.