raya, bread drive, balik u, soalan artis

Saturday, November 05, 2005 · Posted in

RAYA

Cuti raya ni aku bawa balik buku. Buku tu aku letak sebelah bantal. Kononnya setiap kali aku nak tidur aku mesti teringat nak studi. Tapi baru buka 3 helai nafsu tidur aku tak terkawal.

Bantal jahat! Bantal jahat!


BREAD DRIVE

Aku teringat satu cerita Doraemon tu. Dia ada roti untuk bantu kau ingat apa kau baca. Kau kena tekapkan roti atas muka surat buku dan kau hanya perlu makan roti tu. Dengan itu roti yang kau makan akan menyalin setiap muka surat yang kau tekap.

Macam pen drive. Ada ruang ingatan sebanyak 128MB, 256MB, 512MB dan 1GB. Tapi ruang ingatan bread drive bergantung pada kapasiti perut kau. Satu keping roti bersamaan satu muka surat. Kalau kau mahu mengingat 100 muka surat maka kau perlu menelan 100 keping roti. Itupun kalau kau mampu.

Tapi, walau pun bread drive ni wujud aku masih tak mampu gunakannya. Sebabnya, perut aku akan memulas setiap kali nak masuk dewan kuliah.

Kelemahan bread drive : Data akan lupus secara automatik apabila kau berak. Data akan korup dan bertindih apabila kau kentut.


BALIK U

Esok aku balik universiti. Aku bawa balik sedikit kuih muih yang tak laris dijamah tetamu. Satu lagi, aku bawa balik juga cadar dan sarung bantal baru. Warna biru. Cantik!


SOALAN ARTIS

Ada beberapa peminat bagi soalan artis kat aku. Alaa, soalan yang kau boleh baca dalam URTV, Media Hiburan dan Mangga. Jadi untuk tidak menghampakan para peminat, aku terpaksa jawab. Klik SINI.

Powered by Blogger.