hostel lagi, pengganas, rantai

Tuesday, August 08, 2006 · Posted in

HOSTEL LAGI

Emm.. Lupa aku nak bagitau. Aku dapat duduk asrama lagi. Lalbi yang tolong selesaikan semua urusan rayu merayu. Kali ni pindah kluster A5 pula. Tingkat 2. Kami dah tak duduk di penthouse tingkat 4 lagi yang boleh dengar bunyi-bunyi mistik dan misteri nusantara.

Aku masuk lap kaki saja dan menjerit girang. Yeayy!!


PENGGANAS

Baru aku tau sebab apa JanaNiaga marah sangat dengan siswa-siswa Universiti Kerajaan Swasta.

Vandalisme.

Apa tidaknya. Asrama yang aku menginap sekarang ni dah macam sarang pengganas. Semua pintu kopak. Cat di dinding lekang-lekang dek berbekas tampalan poster-posteran dan gambar-gambaran. Dinding berkulat. Sliding door tak boleh nak tutup. Aku dengar juga ada bilik yang ada lukisan mural dan grafiti.

Tapi tak eloklah kalau kita marahkan orang tu sebab dia jahat dan kemudian kita tuduh semua orang jahat. Kan kan.

Janganlah jadi macam Amerika. Diorang tak puas hati dengan Saddam tapi diorang bunuh rakyat Iraq. Diorang sekat bantuan ubat-ubatan.

Karam Singh Walia cakap, 'janganlah dek nyamuk seekor kelambu habis dibakar'.

Aduhai.. Kalaulah JanaNiaga tahu betapa berhemah tingginya kami membasuh bilik air semasa buat pengosongan asrama semester lepas...


RANTAI

JanaNiaga rantai Suzuki rongak aku. Ada notis ber-laminate di celahan topi keledar. Aku rasa sangat bangga. :)

Powered by Blogger.