radikalusia

Monday, June 25, 2007 · Posted in

RADIKALUSIA I

Aku perlukan wang. Mana cukup elaun 5 ratus. Jadi aku cadang mau tulis cerpen.

Sebenarnya sudah 2 tahun aku berhenti hantar cerpen ke media cetak. Duit-duit honorarium tu aku buat belanja hidup [baca: enjoy].

Lepas tu aku dah malas menulis. Kalau ada idea 30 tan pun tak guna kalau kita malas.

Memandangkan aku agak terdesak rasanya aku perlu menulis semula. Sudah tentu aku perlu menulis cerpen-cerpen yang unsur menstremnya kental agar mendapat perhatian editor. Misalnya cerita cinta tiga segi. Keluarga yang berantakan. Atau cerita mengenai falsafah-falsafah hidup. Hmm..

Tapi baru saja taip satu perenggan aku buntu. Bahasa aku jadi serba tak kena. Kalut. Serabut. Rencat.

Tulisan aku dah jadi kasar. Radikal. Dan macam setan!!


RADIKALUSIA II

Kemudian.
Aku ambil telefon. Dan tulis mesej.

-Abang, bank in duit sikit noo..-


JAWAPAN TEKA TEKI BINATANG

Anak Kambing.
Tahniah kepada sesiapa yang meneka tepat. Yang tak berjaya cuba lagi ye. =)

Powered by Blogger.