disember yang dingin

Tuesday, December 18, 2007 · Posted in , ,

DISEMBER YANG GIRANG

Masa belajar dulu bulan Disember selalunya aku diberi imuniti. Terlepas dari serangan dajal kawan-kawan sempena hari lahir. Cuti semester menyelamat.

Tiba-tiba awal pagi Ahad tu aku terima nyanyi-nyanyian dari rakan-rakan di ofis.

Dan pipi aku rasa kembang semacam.

Selamat hari lahir, Mohd Azhan. 16 Disember. Yang ke berapa ye. Hehe!!


DISEMBER YANG DINGIN

Disember yang dingin.

Aku terima kredit tanpa limit dari Celcom. Untuk seminggu sebagai hadiah hari lahir. Ironinya hadiah itu tak dapat aku gunakan untuk hubungi dia. Untuk aku berbicara tentang rindu. Tentang masa depan. Tentang cita-cita. Tentang the good old days.

Disember buat aku rasa sangat blues. Runtun.

Dan entah kenapa baru terlintas untuk aku delete namanya di dalam senarai X-Pax ku.

Betul, Disember selalunya dingin.


DISEMBER DAN HAJI

Selamat Hari Raya Aidil Adha. 18 Disember, jemaah kita mula berwukuf di Arafah. Esoknya Raya Haji di Tanah Suci. Semoga dapat haji mabrur untuk jemaah kita.

Juga Siti Nurhaliza ya..

Powered by Blogger.