pakai smart

Monday, December 05, 2005 · Posted in

PAKAI SMART

Sebab apa bila duduk rumah kita kena pakai seluar pendek, kain pelekat, baju kelawar, baju Melayu, kain batik atau seluar trek?

Tak bolehkah bila kita duduk rumah pakai slek, jean atau baju kurung. Dalam drama Melayu lagi selamba. Diorang pakai coat dalam rumah sepanjang masa! Ok lah tu. Ada anjakan paradigma dalam berpakaian di rumah. Kan.

Lagi pun bila kita bangun pagi. Dan mandi. Dan pakai smart. Dan baca paper. Dan minum secangkir cokelat panas. Kau akan rasa lain macam. Betul!

Kelmarin hari minggu. Aku bangun pagi. Lepas bangun aku mandi pagi. Ya, aku berjaya untuk mandi pagi. Aku kenakan t-shirt Suave dan Levi's 505 buatan negara Raja Mongkut. Dan sedikit semburan Escape di belakang tengkuk. Aku duduk atas sofa sambil baca Utusan.

"Dik An nak pi mana?" - abang Kit.

"Pi mana? Dok rumah je lah."

"Smart ja tengok. Ingat nak keluaq." - abang Kit.

Dok rumah tak boleh smart ka?

"Nak pi mana pagi-pagi ni. Segak ja?" - mama

"Dok rumah je lah. Tak boleh!?"

"Dok rumah pun segak bukan main" - mama memuji sekaligus menyindir.

Dok rumah pun tak boleh segak ka?

"LAHIRNYA SEORANG JUTAWAN!!! Wakakaka!!" - jerit adik Mahfuzah (yang tak mandi) dari penjuru dapur.

Ceh, kurang asam!!

Powered by Blogger.