santai seni

Saturday, February 11, 2006 · Posted in

SANTAI SENI


Semalam ada 'Malam Santai Seni' anjuran Persatuan Kesenian dan Kebudayaan U***** (PKKU) bersama Persatuan Penulis dan Kebajikan Negeri Selangor (KEMUDI). Juga hasil kerjasama pelajar-pelajar yang ambil subjek Ko-kurikulum semester ini.

Ada acara nyanyi-nyanyian dari band pelajar universiti, band Jabatan Kebudayaan Selangor dan bacaan puisi dari karyawan-karyawan KEMUDI. Ada Ahmad Sarju, Dr. Suzanna Chew, Pn. Zurinah Hassan, Abu Hassan Ashari dan lain-lain karyawan.

Acara ini adalah acara pertama anjuran persatuan kami di kampus induk universiti sebagai salah satu alternatif aktiviti riadah untuk para pelajar. Mungkin akan dijadikan acara tetap pada setiap minggu.

Lalbi jadi Pengarah Program. Sabahan jadi Koordinator dan aku jadi Penolong Pengarah Program yang tak banyak menolong pun. Tapi rasa best juga dapat duduk di meja VIP bersama dengan Dato' Pengarah dan En Ijat selaku penaung persatuan.


Lalbi (baju belang) tengah perform dengan jayanya

Lalbi ada buat persembahan. Dia nyanyi lagu Dewa, 'Hadapi Dengan Senyuman' dan lagu Peter Pan, 'Kupu-Kupu Malam' diiringi petikan gitar oleh Anan dan Red. Band universiti yang lain agak kurang menonjol. Mungkin sebab diorang gabra dikelilingi VIP kot.

Aku tak buat apa-apa persembahan pun. Cuma tengok saja. Masa makan VIP dijamu makan bihun dan air teh ais. Ada juga agar-agar. Sedikit tawar.

Masa tu aku dah tak ingat apa-apa. Aku makan sampai tak nampak VIP sebelah. Bila bihun aku habis, bihun dalam pinggan Dato' baru luak dua sudu. Hehe.

Apa pun. Tahniah semua yang terlibat! :)

Powered by Blogger.