stress

Sunday, February 19, 2006 · Posted in

STRESS

Cerita cikgu aku. Dulu.

Bos stress. Dia marah Ahmad.
Ahmad stress. Dia marah bini.
Bini stress. Dia marah anak.
Anak stress. Dia sepak kucing.
Kucing stress. Kucing cakar sofa Ahmad.

Ya, kita semua boleh stress. Semua benda dalam dunia ni pun boleh stress. Hatta robot sekali pun (tengok Doraemon). Suzuki rongak aku pun pernah stress. Tak mau hidup bila aku maki-maki dan tak jaga dia. Tapi dia pandai. Dia ok bila bila aku cakap nak jual.

Ya, aku silap. Aku stress. Tapi aku lampiaskan pada seseorang. Dan aku secara langsung suntik stress kepadanya. Dan dia melampias stress ke dalam diri sendiri. Stress yang cukup hebat. Sehingga mengheret aku ke satu dimensi. Dimensi waras yang penuh sesal. Dan aku. Terima musibahnya.

Sebabnya aku tak punya sesiapa. Untuk stress aku.

Powered by Blogger.