pelik

Tuesday, May 30, 2006 · Posted in ,

PELIK

Menjawab soalan dari saudara book. Aku tak mahu dia rasa tersisih apatah lagi makan hati berulam jantung kiranya permintaannya itu tidak dilayan. :)

Ya, kepelikan tentang aku. Dan aku senaraikannya. Biarpun barangkali perkara-perkara tersebut tidaklah menjadi satu kepelikan sebab aku belum lagi tersenarai dalam mana-mana rekod dunia.

1. Aku tak suka lagu-lagu arus perdana. Aku sering ketinggalan pada irama-irama baru Kelly Clarkson, My Chemical Romance, Lifehouse. Tidaklah pula aku menggemari lagu-lagu bawah tanah. Cuma aku suka lagu-lagu lama. Dengan bunyi-bunyian yang mempunyai unsur kepelikan. Lagu-lagu hari ini barangkali aku akan gemarkannya pada 2 tahun akan datang.

2. Aku suka membeli buku. Dan setiap buku yang aku beli aku akan balutkannya. Dengan plastik jernih dari jenis yang liat.

3. Aku kebudak-budakan. Aku suka membeli komik. Pengumpul tegar Raja Rimba sejak 10 tahun dulu.

4. Aku ada masalah inferiority complex ketika melakukan pembentangan kuliah. Kritikal. Aku gugup. Aku malu. Suara aku tertahan-tahan. Sekarang aku cuba mencari puncanya aku jadi begini. Tapi kata pensyarah aku, masa berteater lakonan aku sangat bermutu di atas pentas.

5. Aku suka melukis di dalam nota kuliah melebihi menyalin nota-nota si pensyarah.

6. Aku boleh berenang menyeberang. Juga menelentang. Tapi aku tak boleh terapung.

7. Aku sukar menyebut huruf S. Lidah aku akan terkeluar di antara barisan gigi atas dan gigi bawah.

8. Aku mutan. Kuku aku berwarna merah. Tapak tangan aku berpeluh. Dan kadang-kadang sangat kering.

9. Aku bawa pepper spray di dalam poket aku. Jangan sesiapa berani mencabul aku.

10. Aku hensem ketika malam. Banyak orang cakap.

Sekian terima kasih.

Powered by Blogger.