tv realiti, nilai murni, kelambu yang baru

Wednesday, May 24, 2006 · Posted in

TV REALITI

Rancangan tv realiti yang digemari? Kali ini Cik Haslinda sensei coretkan soalan itu di dalam kertas kehadiran.

Aku tulis Pengacara Jemputan Nona sambil tersenyum girang. Aduh. Bila agaknya aku boleh serius.

Ayie lagi best. Dia tulis Akademi Quran. Entahlah bila masa dia duduk mengadap tengok rancangan tu. Selalunya dia hanya sanggup melongo tengok Smallville. Dan Naruto. Dan juga klip video yang adanya gadis-gadis mungil.

Aduh. Bila agaknya kami akan serius.


NILAI MURNI

Dalam kelas Politics. Cik Haslinda Sensei bagi soalan pada grup kami.

"Apakah teknologi sudah menghilangkan nilai murni masyarakat hari ini. Contohnya, masyarakat cuma menghantar sms untuk jemputan kahwin dan ucapan hari raya." Ujar Cik Haslinda sensei.

"Nilai murni tak hilang. Cuma cara komunikasi yang berubah. Sebabnya teknologi hari ini tidak ada pada masa dulu dulu. Jadi kita gunakan teknologi hari ini kerana ia menjimatkan masa dan wang." Ujar aku. Terkawal.

*Adik menyampuk, bagaimana dengan kes penceraian melalui sms. Tidakkah nilai murni itu sudah hilang? Macamana dengan hukum perceraian itu?

Aku jawab dengan penuh keyakinan, "Tanyalah pejabat agama."

Hahahah.

*bukan Adik aku. Cuma kami panggilnya dengan panggilan Adik. Nama sebenar Adik ialah Shahrul Bahrim.


KELAMBU YANG BARU

Kelambu sekarang kelambu yang baru.
Kelambu sekarang belum ada calon isteri.
Kelambu sekarang kelambu yang baru.
Kelambu sekarang masih solo.
Kelambu sekarang kelambu yang baru.
Kelambu sekarang sudah ada sijil kahwin dari JAIS.

Powered by Blogger.