semester pendek, kereta, dunia baru (part 2)

Monday, May 15, 2006 · Posted in

SEMESTER PENDEK

Semester baru. Semester pendek. 7 minggu saja. Aku ambil 2 subjek, Management Science dan IT Politics and Economies. Jom studi!!


KERETA

Aku baru masuk kelas Politics Selasa lepas. Cik Haslinda sensei ajar. Tapi Cik Syufiza sensei ambil alih kejap sebab cik Haslinda sensei ada hal. Semester lepas aku ada ambil subjek Enterprise Architecture dengan dia. Pelajar ada 40 orang lebih . Ada banyak junior.

Cik Syufiza sensei cukup suka suruh pelajar dia tulis pelik-pelik dalam kertas kehadiran kelas. Selain nama, nombor matrik dan tandatangan dia akan suruh pelajar tulis warna kegemaranlah. Makanan kegemaranlah. Pensyarah dibencilah. Dan macam-macam lagi.

Dalam kertas kehadiran hari tu dia suruh pelajar tulis kereta idaman. Banyak pelajar suka kereta Honda. Mercedes. BMW. Tak ada pun kereta tempatan. Apa sudah jadi dengan industri automobil negara? Hehe.

"Jaga kamu dua. Saya akan perhatikan kamu." - Cik Syufiza sensei mengekek tertahan-tahan. Muka merah.

Kertas tadi juga. Ayie tulis kereta sorong. Aku tulis kereta kebal.


DUNIA BARU (PART 2)

Tadi balik dari pasar malam, aku dan Nik nampak satu kereta Kelisa tampal sticker DUNIA BARU besar-besar belakang cermin keretanya. Uihh.. Sampai macam tu sekali dia teruja.

Mungkin Grand Brilliance bayar kat dia untuk promosi drama alam ria dunia kampus tu. Khamis dua minggu lepas TV1 ada FORUM PERDANA dan TV3 ada drama DUNIA BARU. Kedua-dua rancangan berlokasi di Universiti Kerajaan Swasta.

Aku tak tahulah kalau nanti Universiti Kerajaan Swasta dah jadi macam Hollywood. Pelajar dah tak hairan dah dengan aksi-aksi shooting ni.

Tapi tengok DUNIA BARU bagi aku tak berapa best. Aku tak suka jalan cerita dia. Merepek dan entah apa-apa. Nasib baik ada Elyana. Dan Elyana. Dan Elyana. :)

Powered by Blogger.