raya lagi

Saturday, December 30, 2006 · Posted in

RAYA LAGI

Raya Haji punya pasal aku balik Kedah lagi. Dan seperti biasa aku ambil bas di Shah Alam.

Aku dapat bas tambahan. Free seat. Jadi aku pilih untuk duduk di tepi tingkap. Yang kosong. Yang tidak ada orang. Tempat lain sudah diteroka. Lagi pun aku suka duduk tepi tingkap. Boleh tengok orang dalam kereta bawah. Cait!!

Kemudian ada sepasang suami isteri masuk. Si suami terus meluru kat aku dan cakap, boleh saya duduk di sini dengan wife saya?

Sebab apa mesti aku? Aku rasa macam kat dahi aku ada tulis ANDA BOLEH HALAU MANUSIA NI KALAU MAHU TEMPAT DUDUK.

Tapi sebab aku ni orang baik-baik aku gesit berdiri. Betul kata orang, orang baik-baik selalunya teraniaya.

Bang, kat belakang sekali ada lagi kosong. Tiba-tiba. Ada awek cun menjadi superhero menyelamat tempat aku dari dijajah.

Woooo. Si suami mengewoo.
Abang, sakit la bontot duduk belakang. Si isteri protes.
.
.
Wah. Terima kasih. Aku senyum saja. Mengulum. Nasib baik aku tak ada Hacks. Kalau tak serius aku bagi kat awek cun tu.

Powered by Blogger.