pendirian

Wednesday, December 13, 2006

PENDIRIAN

Dulu. SMKDSO. Ketika usia masih hijau di celah-celah kematangan.

Hanis selalu ponteng. Bila dia ponteng dia akan suruh aku tulis surat. Taip guna komputer. Lepas tu tandatangan sendiri dan hantar.

Bukan sekali dua. Tapi berbelas-belas kali. Hanis ponteng. Dan aku tulis surat. Taip guna komputer.

Tiba-tiba aku rasa macam jadi balaci Hanis. Huh. Kali ni. Aku mesti tunjuk pendirian.
.
.
.

Satu hari. Ustazah Jariah dapat surat dari Hanis. Dia buka. Dia baca.

KALAU NAK TIPU.. TIPU ADIK HANG BOLEHLAH WOII!!

Ya. Aku yang tulis surat tu. Taip guna komputer. Lepas tu tandatangan sendiri dan hantar. Hanis tak baca surat tu seperti selalu. Dia terus bagi kepada Bob si ketua kelas dan Bob hantar terus kepada ustazah.
.
.
.

Lepas tu perut kami kena kutil sampai lebam-lebam. Hmm. Masa tu aku rasa sangat berpendirian.

Dulu. SMKDSO. Ketika usia masih hijau di celah-celah kematangan.

Powered by Blogger.