ok tak kalau saya tukar skin?

Saturday, September 20, 2008 · Posted in

OK TAK KALAU SAYA TUKAR SKIN?

Ramai blogger tukar skin. Aku pun nak. Bukan apa. Aku nak guna komen Blogspot. Komen aku sekarang guna HaloScan. Ada 3 benda yang bagusnya komen Blogspot ni.

Satu. Setiap komen dalam entri kau akan disimpan dalam arkib. Kalau hidup dirundung nestapa maka bolehlah kau reviu balik komen-komen entri kau yang lama.

Dua. Blogspot akan hantar emel bagi setiap komen dalam entri kau.

Tiga. Kau boleh sorokkan komen kau untuk entri yang kau rasa tak memerlukan komen.

HaloScan hampeh. Empat tahun aku guna macam tu jugalah. Tak ada arkib untuk komen yang dah lepas. Tak up-to-date langsung.

Lagi pun skin blog aku ni pun macam dah lama. Nak juga aku guna skin yang lebih trendi dan hip.

Secara personal, proses tukar skin blog ni bukan kerja mudah. Proses aku tukar skin blog bolehlah diibaratkan macam aku siapkan assigntment untuk dihantar ke pensyarah. Fokus. Leceh. Siapa surut suruh aku belajar IT dulu. Sebab itulah benda senang macam ni pun aku teliti amat. Bukan dapat duit pun. Tapi aku tetap nak kena pertimbangkan banyak elemen pembangunan web [macam bagus]. Human computer interface satu hal. User friendly satu hal. Kalau main redah je letak koding html, nanti mata fan-fan kau jadi letih. Baru baca dua paragraf kepala jadi bingit. Stres. Terus klik pangkah. Bukan sebab entri kau bosan tapi sebab skin kau terlalu fluoresent atau striking. Siapa susah?

Adjust punya adjust. Belek punya belek. Kiri kanan. Atas bawah. Depan belakang. Boleh tahan makan jam jugalah. Keputusannya, aku guna skin yang ini sajalah dulu sampai tahun depan.

Powered by Blogger.