yang namanya bra

Wednesday, September 24, 2008 · Posted in

YANG NAMANYA BRA

Mak ayah aku bekerja. Ya, aku membesar dalam keluarga yang berkarier. Office hour. Hari minggu cuti. Jadi, kecil-kecil lagi aku memang dah diajar buat kerja-kerja rumah ni.

Antara kronologi rutin yang aku selalu buat masa era secondary age dulu ialah sidai baju, basuh pinggan dan seterika baju mak. Adik perempuan? Dia buat taik mata saja. Hahaha!

Dalam acara sidai menyidai ni, genre tekstil yang aku rasa tak berapa gemar nak sidai ialah bra! Bukannya bra Angelina Jolie tapi bra mak aku. Aku pegang bra macam pegang tikus mati. Kepit guna dua jari saja. Itu pun aku sangkut tepi bakul baju. Mana aku nak letak muka kalau jiran-jiran nampak aku tengah menyidai bra? Bra dah jadi macam satu objek tabu dan cukup lucah bagi aku.

Biasalah. Secondary age. Seluar dalam pun suruh mak beli.

Powered by Blogger.