pintu misteri bilik saya

Tuesday, September 16, 2008 · Posted in

PINTU MISTERI BILIK SAYA

Syaitan dah kena kurung.

Tapi ada lagi benda-benda mistik berlaku kat rumah puaka aku ni. Ada tiga insiden misteri yang aku alami. Insidennya ialah pintu bilik aku boleh terbuka dengan sendiri. Engsel pintu yang berkarat menambahkan lagi efek seram situasi serba mendebarkan itu.

Kali pertama. Aku ingat Mimi masuk mau cari makan. Aku memang dah sedia kepul baju buat habuan rejam si betina tak serik-serik tu. Jenguk punya jenguk. Kosong. Tak ada sesiapa pun. Dup dap dup dap jantung aku.

Kali kedua. Ada sekali tu pintu terbuka luas. Dan langsir berkibaran dihembus angin. Aku syak orang masuk rumah. Aku memang dah siap sedia kepal penumbuk dan ingat semula jurus-jurus Bruce Lee menangkis serangan hendap dari belakang ni. Jenguk punya jenguk. Kosong juga. Tak ada sesiapa pun. Dup dap dup dap jantung aku.

Kali ketiga. Insiden yang sama juga. Kali ni pintu kejap buka. Kejap tutup. Kejap buka kejap tutup. Banyak kali. Aku syak Bahdin. Sebab bab pervert sekodeng dan kemudian menyorok di balik dinding ni memang dia boleh dijadikan suspek. Jenguk punya jenguk. Kosong juga. Tak ada sesiapa pun. Dup dap dup dap jantung aku.

Setelah puas melakukan siasatan. Konklusi yang aku dapat ialah:

1. Pintu terbuka dengan sendiri kerana kekuatan angin yang datang dari tingkap dan berupaya menolak daun pintu bilik.
2. Pintu bilik aku memang tidak boleh ditutup rapat sebab ada masalah cangkuk pada tombol pintu.
3. Beban seluar pada penyangkut di belakang pintu menghasilkan tenaga tambahan untuk pintu terbuka.

Ok. Kes tutup. Boleh sambung main PES.

Powered by Blogger.