Pasal luka dan i am ok

Tuesday, July 19, 2011 · Posted in , , ,

Aku tulis cerita ini selepas aku rasa segalanya dalam keadaan selamat dan ok. Semuanya bermula pada hari sama ketika Arsene Wenger menghantar anak buahnya untuk membelasah Harimau Malaya 4-0 di Bukit Jalil.

Sedar-sedar aku sudah meniarap atas tar selepas sebuah Wira membelok masuk tanpa signal dan kau boleh bayangkan bagaimana Max Biaggi tergolek jatuh bersama Yamahanya.

Sedar sekali lagi aku sudah berada di gigi jalan dan aku tak ingat berapa pantas refleks aku melompat sebaik saja terjatuh dan berlari capik ke tepian. Fly Emirates aku koyak di bahu dan jeans B-Bond aku koyak di lutut.

Aku rasa lengan aku pedih merayap-rayap macam diratah sebatalion semut api yang marah koloninya musnah. Aku tengok lapisan kulit aku terkoyak, memutih dan memerah. Aku klasifikasikan ia luka tahap abrasion darjah pertama kerana lelasannya belum mengoyakkan blok dermis aku. Potensi sembuh lebih kurang sebulan asalkan aku tak melakukan lagak ngeri yang sama.

Sedar-sedar lagi aku sudah di klinik bersama nurse cantik berkurung hijau yang sedang senyum sambil memegang sebotol Flavine dan N Saline selepas bahu aku disuntik vaksin tetanus.

Aku teringat falsafah sumo, 'never give up, always move forward, and keep your mind empty of negative thoughts', tentang bagaimana aku patut menukarkan kata luka dan sakit kepada luka dan sedap.

Dan perlahan-lahan aku sedar aku bukan Robocop.

6 Responses to “Pasal luka dan i am ok”

MushroomCute@Mariea said...

Semoga cepat sembuh ;)..

Ya, anda bukan robocop mahupun transformers....sila sedar diri..wakakakak

Cikgooden said...

rileks bro..moga cepat sembuh...

zulfizan said...

Semoga cepat sembuh bro :D

Muhammad Tarmizi bin Kamaruddin said...

semoga cepat sembuh...

farhanah said...

Owh, semoga cepat sembuh!

azueBB said...

patut lambat reply mail. take care bro. robocop badan besi, len kali pinjam kat dia dulu baru buat stunt.

get well soon. haha!

Powered by Blogger.