Pasal kucing dan panik

Monday, April 09, 2012 · Posted in , , ,


Dulu di rumah bujang aku ada tiga ekor kucing comel yang kami beri nama Stokin, Chacha dan Twister. Aku syak tiga ekor kucing itu anak yatim yang kebetulan berjumpa di apartment kami, kemudian saling berkenalan dan bersumpah menjadi adik beradik.

Kalau kau orang masih ingat, dalam entri aku yang lamaaaaa dulu, aku ada cerita pasal insiden brader-brader apartment buat operasi tangkap anjing liar yang menyelinap masuk ke kawasan kediaman kami.

Tapi insiden pencerobohan tersebut tak berhenti di situ saja. Tak sampai sebulan selepas kes brader Sham dan Zul kepung anjing dan taruk masuk dalam kotak, ada seekor lagi anjing masuk apartment kami.

Aku yang masa tu sedang menonton tivi (tak ingat cerita apa), biasanya buat tidak peduli saja. Cuma kalau bunyi terlalu mengganggu, aku akan jenguk muka tepi tingkap dan buat suara harimau mengaum ataupun bunyi anjing jenis Rottweiler menyalak. Macamlah suara aku dapat buat anjing liar tu takut dan lari keluar.

Tapi, malam tu tiba-tiba Ayie masuk dari muka pintu dengan wajah penuh suspen.

"Twister kena makan anjing!"

Sebenarnya kata 'makan' yang dimaksudkan Ayie ialah gigit dan dia sebut makan sebab panik sangat masa tu.

Tiba-tiba aku teringat kisah kawan aku, Amin eksiden bawa kereta jatuh parit dan luka di kepala. Masa tu, kawan aku, Man yang panik dan cuba beraksi tenang telefon mak Amin dan dia cakap:

"Amin takde apa pun makcik. Dia cuma jatuh gaung saja."

5 Responses to “Pasal kucing dan panik”

therosputih said...

panik punya pasal, apa pun jadi...

sUe said...

hahahaha!

Ayie said...

Woittt lando..ko ingt lg citer ni yer haha...tp klu xde kita dh arwah rasanya twister tu...ntah apa citer la twister tu skrg.. dh jadi OTAI agknya dia...

hazman said...

Haha.....mana leh tenang beb tengok kwn luka kat kepala...aku dah lupa dah...tp hg ingatkan balik...lawak betul

CAHAYA MATA said...

hahahahaaa..

gugur jantung makcik dengar anak masuk gaung tp "tak ada apa pun"
.
.
.
adehhh laaaa...
.
.
.

Powered by Blogger.