kecewa dan pelambung syiling

Monday, January 10, 2005

KECEWA

Suatu hari lepas balik dari CC aku nampak Ayie sedang main game King of Fighter dengan Salleh. Aku gosok bawah dagu Ayie. Jangan fikir yang bukan-bukan. Itu memang cara bebudak rumah kitorang bergurau dan bermesra. Kitorang normal ok!

Selalunya Ayie akan marah-marah manja dan mengkaratekan bahu aku. Tapi kali ini tidak! Dia mencarut dengan muka sedikit serius. Hahaha... aku gelak suka...

Tiba-tiba Lalbi beritahu aku, dia nampak J dengan Pires (muka macam Pires) kat dewan. Ayie pun ada sama.

Ya, Ayie sudah kecewa. Ayie berkawan lama dengan J berbanding Pires tapi Pires menang!

Esoknya ketika bersembang-sembang Ayie cakap, "Ye lah... dia tak suka kita nak buat macamana... Dia suka pemain Arsenal... Aku ni pemain *Tsubasa je..." (baca dengan nada pilu dan hiba)

Aku tahan gelak. Cuma gelak sikit-sikit je.

Kesian kat Ayie kan...

*pasukan bola kitorang


PELAMBUNG SYILING..

Dedikasi untuk Ayie;

Perempuan bagaikan syiling.

Lelaki bagaikan pelambung syiling itu.

Bagi lelaki meraih cinta perempuan bagaikan meneka@bertaruh syiling yang dilambung. Hanya satu bahagian saja yang akan kelihatan. BUNGA atau KEPALA! SUKA atau TIDAK!

Apabila lelaki itu meneka BUNGA tapi jawapanya KEPALA. Dia KALAH dan syiling itu akan diberikan kepada orang yang MENANG menekanya.

Bermaksud apabila jawapannya TIDAK, lelaki itu akan kecewa dan terpaksa melepaskan cintanya.

Apabila lelaki itu meneka BUNGA dan jawapannya BUNGA. Dia MENANG dan syiling itu akan jadi miliknya untuk disimpan dan dilabur. Setiap pelaburan pasti ada pulangan! Yang membezakan ialah pelaburan baik atau pun buruk...

Perempuan memang bertuah kerana menjadi syiling. Mereka tidak payah meneka apa-apa. Mereka ialah barang teka-teki. Milik sesiapa yang berjaya dalam tekaan@taruhan!

Perempuan juga adalah syiling ajaib kerana mereka berupaya menidakkan tekaan lelaki yang sebelum ini selalu memperolehi BUNGA. Bila lelaki itu mengharapkan BUNGA untuk lambungan seterusnya, perempuan itu bila-bila masa boleh menjatuhkan dirinya menjadi KEPALA! Percayalah!

Siapa kata hidup lelaki senang? Seorang lelaki tak perlu menjadi seorang peniaga untuk bankrap, muflis, ketagih, sewel dan gila. Mereka hanya perlu menjadi PELAMBUNG SYILING untuk menderitai semua itu!

Ayie, jangan bimbang. Aku pun pernah menjadi pelambung syiling yang KALAH!

Kelambu: Selalu hilang syiling...

Powered by Blogger.