piala dunia, exam lagi, diktator

Saturday, June 24, 2006 · Posted in

PIALA DUNIA

Asia tiada wakil untuk ke pusingan kedua kali ini selepas tumbangnya Jepun dan Korea Selatan. Ghana pula menjadi satu-satunya wakil dari Afrika.

Opps. Aku terlupa. Masih ada Australia. Mereka masih mewakili zon Asia.

Republik Chezch dah terkeluar walaupun mempunyai rekod yang baik berjumpa Itali. Juga rangking kedua dunia. Aku mula berkira-kira mahu menyokong pasukan Ukraine. Juga pasukan-pasukan underdog yang lainnya. Mungkin voodo Ghana boleh meracun samba Brazil.

Beberapa hari lepas ada wartawan temubual seorang YB wanita tentang pasukan pilihannya di Piala Dunia.

Dia suka Argentina. Sebab pemain-pemainnya kacak. Mungkin dia suka Ayala yang tampan. Atau Messi yang jambu. Atau Cambiasso yang matang. Atau Riquelme yang sedikit kemelayuan.

Aku tak dapat bayang YB tu tengok bola macam tengok telenovela. Sambil berangan-angan, mengunyah pop corn dan Coca Cola.


EXAM LAGI!!

Minggu depan mula exam! 26 dan 29 haribulan.

Aku mula risau akan mengantuk di dewan peperiksaan gara-gara Piala Dunia.


DIKTATOR

Diktator JanaNiaga tampal pekeliling. Pelajar kena kosongkan asrama sebelum cuti.

Gila. Diorang buat pelajar macam kambing. Hari tu kami di kluster D kena pindah ke kluster A. Tingkat 4! Kami kena naik turun angkat barang sebanyak 8 kali!

Kali ini kami kena kosongkan bilik pula. Tak sampai pun satu semester.

Dia ingat pelajar semua duduk sebelah universiti kot. Dia ikut sedap dia saja halau pelajar.

Aku rasa sangat dizalimi. Sangat tidak adil. Ditindas. Kecewa. Marah. Tertekan. Murung. Dan kacak.

Powered by Blogger.