sibuk

Wednesday, June 21, 2006 · Posted in

SIBUK

Minggu lepas. Kesibukan agak membelenggu. Ada tugasan kelas. Ada tugasan persatuan. Ada tugasan Piala Dunia (tugasan untuk aku menontonnya) :P.

Tugasan Kelas

Grup aku kena buat survey. Pusing 3 taman di pekan Batang Berjuntai. Edarkan soal-selidik dan kutip soal selidik. Tentang penggunaan ICT di kalangan penduduk di sini.

Populasi penduduk agak seimbang.

Ada satu komen dari budak sekolah menengah.

-Banyakkan lagi info-infa-

Suka-suka hati dia buat kata ganda macam tu.


Tugasan Persatuan

Persatuan Mahasiswa Teknologi Maklumat (PEMATEK) jemput aku jadi juri Battle of the Band untuk pilih 12 band dari 23 untuk ke final. Ada sponsor majalah ROTTW. BMG. Sony Music. Red Bull. Artis jemputan, Flop Poppy. Gempak!

Banyak pensyarah tak puas hati sebab acara tu lari dari objektif persatuan. Dan bila dah dibuat pandai pula jemput ahli PKKU (Persatuan Kesenian dan Kebudayaan) untuk jadi juri. Lagilah orang pandang serong aktiviti-aktiviti kesenian ni.

Main gitar pun tau kod asas saja. Manalah aku tau nak nilai pasal muzik. Apatah lagi nak perhatikan pasal string, pitching, tempo dan vokal.

PEMATEK sepatutnya anjurkan acara yang lebih bercirikan kredibiliti mahasiswa IT. Yang dikatakan memonopoli masalah pengangguran di luar sana tu. Yang pelajarnya dikatakan tiada nilai pasaran.

Aku takut juga cerita lama berulang kembali seperti yang berlaku pada penganjuran Battle of the Band di Shah Alam dulu.

Aku, Awie, Puan Farah dan Cik Azliana jadi juri untuk dua malam saringan. Aku cuba nilai sejujur mungkin. Dari aspek identiti band. Pemilihan lagu. Keseimbangan vokal dan melodi. Serta sedikit kreativiti dan keintelektualan antara kolaborasi persembahan muzik, lagu dan lirik.

Kalau ada orang pertikai keputusan. Aku akan jawab, kamu dah baca novel Faisal Tehrani, Advencer Si Peniup Ney? :)

Hari final aku tengok separuh masa pertama saja. Sebelah petang. Sebelah malam aku boikot. Sebab?

Ada kru PEMATEK tak kenal aku. Dia minta tengok cop. Aku tunjuk. Dia minta tengok tiket. Aku jawab. Eh, juri pun kena tunjuk tiket?

Aku terguris. Dia cakap meninggi. Kasar dan biadap. Memang tak layak duduk bahagian publisiti. Dia buat semua orang macam penyeludup gula di sempadan.

Aku balik rumah buka tv. TV tak ada Piala Dunia. Diorang tayang Liga Perdana Malaysia. Kedah lawan Melaka. Kedah menang 1-0 dan jadi juara Liga Perdana. Aku suka.


Tugasan Piala Dunia.

Racist untuk perlawanan Ivory Cost dan Netherlands!

Kecewa Republik Chezch kalah! Dalam tv ada sorang penyokong Ghana letak belanga atas kepala sambil silang tangan di dada. Dia duduk tegak tak bergerak.

Aku rasa dia dukun. Dia guna voodo untuk Ghana menang.

Nama pemain menarik.
Babic - Crotia
Pimpong - Ghana
Kone - Ivory Cost
Zaccardo - Italy

Powered by Blogger.