mas cotek, perdana menteri yg kami sayang

Saturday, June 10, 2006 · Posted in

MAS COTEK

Jarul datang bercuti di Universiti Kerajaan Swasta. Ya, Jarul yang dulu tu. Yang selalu muncul dalam entri aku seputar tahun 2004-2005.

Tapi dia hanya sempat sambung Ijazah untuk satu semester saja masa di Shah Alam dulu. Sejak kami berpindah ke Batang Berjuntai [aku benci istilah Berjuntai Bestari] kemesraan kami dijauhkan masa dan jarak. Dia ambil keputusan bekerja di Shah Alam.

Jarul ada juga buat kerja sambilan. Dia jadi pereka grafik untuk satu kompeni air kesihatan yang menggunakan ekstrak tumbuhan bernama MAS COTEK.

MAS COTEK? Sebut betul-betul, MAS CO-TEK.

Memandang nama tumbuhan tu mempunyai unsur erotik, aku rasa air minuman tu boleh laku.

Apa pun aku doakan design Jarul tak kena reject.


PERDANA MENTERI YANG KAMI SAYANG

Tunku Abdul Rahman, Bapa Kemerdekaan. Kalau Tun Abdul Razak? -Jarul

Bapa Pembangunan! -aku

Kalau Tun Hussein Onn? -Jarul

Err.. Apa eh..?? -aku

Err.. Aku pun tak ingat. Tapi ada gelaran dia. Semua bekas PM kita ada gelaran masing-masing. -Jarul

Hah, aku tau! -aku

Apa dia? -Jarul

Tun Hussein Onn, bapa Hishamuddin!! -aku
.
.
Wakakakakaka!!!

Powered by Blogger.