cuti-cuti

Tuesday, November 28, 2006 · Posted in

CUTI-CUTI

Sebelum pulang bercuti ke Alor Star aku ke Shah Alam. Lepak dengan Syem. Jarul. Ojai. Mahu lepaskan stress peperiksaan. Itu aku. Dan sudah tentu diorang mahu lepaskan stress pekerjaan. Agak-agaknyalah memandangkan perangai Jarul dan Syem yang agak childish. Aku tak. Aku matured. Hahaha.

Jalan-jalan di Shah Alam.

Kami lepak makan di Kafe Zul Yahya. Telok Bagan. Kedai Kopi. Khalifah 7. Kedai makan sebelah ofis Syem. Dan juga rumah mak ayah angkat aku. Iaitu mak ayah Syem. Hahaha.

Kami bersiar-siar seputar Bandaraya Anggerik. Seperti biasa bila bersiar-siar dengan Syem, dia akan asyik mengorat awek sana sini.

Ada awek macam Fasha Sanda. Kami jumpa masa kami jalan-jalan di SACC Mall. Yang lengang tapi dingin menyucuk-nyucuk tu.

Tutur Syem penuh licik. Muka awak macam Fasha Sanda lah. Cantik. :)

Kukikukikukikuki.. Fasha Sanda klon dan kawannya mengekek. Nasib baik comel.

Dan seperti biasa juga aku dan Jarul akan hilang ke depan. Menyorok di balik tiang. Malu. Segan. Getik. Hensem. Berjalan dengan Syem memang buat muka kami tebal berinci-inci. Kalau kena pelempang pun tak sakit.

Tapi itu kira ok lagi. Ada satu hari tu masa aku keluar dengan Syem, dia cakap kat sorang awek tu; Awak awak. Tak salahkan kalau kita berkasih sayang? :)

Masa tu aku betul-betul rasa nak gelak sambil guling-guling.

Powered by Blogger.