mamai

Monday, November 27, 2006

MAMAI
Pagi yang damai. Aku tidur.
.
.
Dan..
Pabila esok.. Datang kembali..
Seperti sediakala di mana kau bisa bercanda
Dannn...
.
.
Motorola aku berbunyi.

Aku kenal dia. Sangat. Tak patut dia telefon aku waktu macam ni. Sebelum-sebelum ini pun dia tak pernah telefon aku waktu macam ni.

Dan pantas juga aku berfikiran yang bukan-bukan. Takkanlah..

Aku raba pad kekunci. Aku tekan. Dan bunyi pun padam. Aku cakap hello.. Hello.. HeLLo.. HELLo.. HELLLOOO..

Tak ada siapa pun. Sunyi. Sepi. Mencengkam.

Aku jegil mata. Aku tengok skrin Motorola aku betul-betul. Kosong. Aku semak senarai pemanggil. Kosong.

Aku mamai. Tak patut dia datang dalam mimpi aku. Aku benci kemamaian pada waktu-waktu begini. Macam beri aku petanda yang macam-macam.
.
.
Dan..
Pabila esok.. Datang kembali..
Seperti sediakala di mana kau bisa bercanda
Dannn...
.
.
Oh. Jarul. Aku gosok mata dua tiga kali. Ya, aku tak mamai lagi kali ni.

Woi, jom breakfast!!

Aku gesit membalut tuala. Mamai tadi ku buang jauh. Jauh.
.
.
.
Dann..
perlahan kau pun..
Lupakan aku..
Mimpi burukmu di mana tlah kutancapkan duri tajammm..

Powered by Blogger.