open house

Monday, November 06, 2006 · Posted in

OPEN HOUSE

Pergi rumah Aslam. Ada open house. Tapi Aslam sekarang Aslam yang lain. Aslam sekarang sudah beristeri. Baru 3 bulan. Dan ini kali pertama kami membuat onar di rumahnya. Di Seksyen, 19 Shah Alam.

Open house dah macam reunion kroni seksyen 8. Aku, Ayie, Saleh, Bahdin, Awie, Lalbi, Jarul, Ojai dan Syem. Juga awek Jarul.

Cuma Joe, Wan, Superman dan Khairi yang tak ada. Diorang dah kerja. Tinggal kami yang bergelar pelajar tua. Nasib baik Ojai, Jarul dan Syem bermastautin di Shah Alam. Masih ada jarak dan masa untuk bertemu.

Kami bantai makan-makan dan minum-minum (minum sarsi aislah). Sampai kenyang dan perut sendat.

Kami sembang macam-macam. Gelak-gelak. Suka-suka. Kenangan-kenangan mengimbau. Usia mematangkan.

Habis makan kami balik. Aslam dan Ija tolong tapaukan makanan-makanan lebih.

Awie cakap kami dah macam recycle bin sambil merayu aku agar memberikan dadih keladi kepadanya.

Balik asrama. Kami sempat sakat awek-awek baru balik tengok konsert nasyid kat Dewan Utama. UNIC datang.

Aku suka nasyid juga. Aku suka kumpulan El-Suraya dan Al-Jawaher. Juga Iwan Fals.

Kata Iwan Fals,

Ingin ku ludahi mukamu yang cantik
Agar kau mengerti bahawa kau memang cantik
Inginku cungkil keluar indah matamu
Agar engkau tahu memang indah matamu

Memang aku akui bahawa aku pengecut
untuk menciummu juga merabamu
Namun aku tak takut untuk ucapkan
Segudang kata cinta padamu


Ayie gelak-gelak masa pertama kali dengar lagu tu. Hmm.. Bombastik sungguh lirik tu kan.

Powered by Blogger.