ucap tahniah di hujung januari [0.8,0.9]

Sunday, February 24, 2008 · Posted in ,

UCAP TAHNIAH DI HUJUNG JANUARI ITU [0.8]

"Tahniah." Cakap bos pada aku.

Air liur aku tersekat di kerongkong. Aku rasa.
.
.

Bukan dia suka aku berambus. Cuma katanya kita manusia punya pilihan. Dan dia tak punya daya untuk menahan. Air liur aku tersekat di kerongkong. Aku rasa.


UCAP TAHNIAH DI HUJUNG JANUARI ITU [0.9]

Petang itu. Dengan suara penuh getar aku ucapkan sayonara. Pada kawan-kawan yang aku suka.

Kata mereka aku cosmonaut kedua selepas pak Sheikh kita. Aku patut bangga kerana aku satu-satunya wakil dari jabatan yang mau membantu orang ke sorga. Aku pergi jauh. Dunia yang baru. Dunia yang penuh duit-duit.

Lampu kamera silau. Pipi aku kembang-kembang. Hati aku kuncup-kuncup.

Powered by Blogger.