suatu pagi pabila kau dapat selesaikan masalah dengan begitu rilek II

Saturday, May 31, 2008 · Posted in ,

SUATU PAGI PABILA KAU DAPAT SELESAIKAN MASALAH DENGAN BEGITU RILEK II


Kunci hilang. Dan aku kelewatan.
.
.
Ya, dalam hidup ni aku berani jamin sesiapa pun pernah mengalami masalah kunci hilang.

Terlupa mana kau letak kunci. Kunci tertinggal dalam kereta atau bawah seat motor. Kunci tercicir di kedai mamak. Kunci tertinggal dalam rumah dan kau terkurung di antara gril dan pintu rumah macam penjenayah.

Kunci hilang boleh jadi punca stres yang buatkan kau tak senang hati, depres, pening kepala, migrain dan segala macam perasaan bergalut.

Jadi entri kali ini aku mau dedahkan cara mengatasi masalah kunci hilang anda dengan begitu rilek. Kita fokuskan pada kunci kereta/motor.

Apa rahsianya?

Ya, sebelum kunci kau hilang kau cuma perlu pergi ke kedai dan dupliketkan kunci. Kunci dupliket itu kau selitlah di dalam dompet.

Macam ni.
Kalau kau mau dupliketkan kunci kereta yang biasanya punya kepala besar pastikan kau dupliketkan kunci kosong nan sebatang tanpa kepala. Dan sudah tentu perlu diselit di celah dompet.

Dan bila tiba-tiba kunci kau hilang maka dengan rileknya kau bukalah dompet dan ambillah kunci dupliket tu. Tak perlu pening kepala lagi. Mudahkan?
.
.
2 hari kemudian aku jumpa kunci asal motor aku dalam baju hujan. Itu pun sebab hari hujan dan aku perlu pakai baju hujan dan aku seluk poket dan aku jumpa kunci. Tapi itu bukan masalah besar pun kan. Ok.

Powered by Blogger.