dalam jiwa ada rempit

Wednesday, July 30, 2008 · Posted in

DALAM JIWA ADA REMPIT

Bila aku bawa motor laju-laju bukanlah bermakna aku ni seorang mat rempit. Itu fakta. [sebenarnya aku sendiri pun tak jelas apa klasifikasi mat rempit sebenarnya]

Buktinya, motor aku standard. Dan aku tak bawa awek tonggek. Dan aku ada lesen motor dan cukai jalan. Dan aku ikut peraturan [ikut situasi. Hehe].

Tapi sejak kenaikan harga minyak bahana krisis global, nafsu aku untuk memerah habis terotel sedikit sebanyak terbantut.

Kenapa?

Pertama. Aku mesti ubah gaya hidup. Jadi aku setuju dengan fakta yang mengatakan kelajuan di bawah 80km sejam itu boleh menjimatkan minyak. Hasilnya, minyak motor aku dapat ekstra sehari.

Kedua. Biarpun naluri 'kelajuan' dalam diri aku ni memang tak dapat dibuang. Tambahan lagi bila tangan ni memegang terotel. Kira nak pusing habis saja. Tapi aku sabar. Sabar itu separuh daripada iman. Ok. Aku terima. Dan aku tak kisah pun pakcik-pakcik Honda cub potong aku. Mamat-mamat Pizza dan McD potong sailang [baca: silang] pun aku rilek saja. Sabar. Sabar.

Tapi kalau dah bertubi-tubi aku dipotong tanpa belas kasihan sejak 2 bulan lalu, ini macam mana boleh jadi!

Jadi, aku ambil keputusan. Semalam. Di sepanjang hiway Bukit Jelutong. Aku pusing habis terotel sampai geli tapak kaki. Laju tetapppp lajuuuuu..
.
.
Laju ku laju dan tuju kan ku tuju..
Hujung garis ku tawan terhitam putihlah jajahku..
[bila bawa motor laju kau kena nyanyi lagu fast beat]

Powered by Blogger.