satu hari ketika saya berasa lapar ii

Sunday, July 13, 2008 · Posted in ,

SUATU HARI KETIKA SAYA BERASA LAPAR II

Ini bukan cerita 3-4 bulan lepas. Ini cerita lama dah. Tahun 2000. Masa tu aku belajar kat Johor. Rumah sewa kami kat Taman Kota Masai sana.

Satu hari tiba-tiba aku rasa lapar. Tapi duit tak ada. Jadi macam biasalah. Orang yang simple dan berjiwa marhaen macam aku ni mestilah 'do it yourself'. Pekena nasi dengan telur goreng pun orait.

Ok, kawan-kawan. Takkanlah aku nak terangkan lagi cara-cara nak goreng telur. Pertama, panaskan minyak. Kedua, pecahkan telur. Ketiga, goreng. Cukup masa. Siap.

"Hoi, apa barang pecah telur guna 2 tangan? Orang guna satu tangan saja. Baru pro!" Entah apa yang Bain tak puas hati kat aku masa tu pun aku tak tau.

"Tengok ni! Aku guna satu tangan saja!"

Bain pantas sambar telur dalam rak. Bain lambung telur. Dan telur berputar-putar penuh seni dan jatuh sempurna ke tapak tangannya. Bain acu telur depan muka aku penuh takabbur. Pantas Bain hentak kulit telur kat galang tong gas. Semuanya sebelah tangan saja.

Prekk.. Isi telur meleleh atas kepala tong gas.

"Aiseh, silap teknik la bro. Hehehe"

Masa tu aku bantai gelak tak ingat punya.

Powered by Blogger.