kata orang, merah tanda marah

Monday, July 07, 2008 · Posted in ,

KATA ORANG, MERAH TANDA MARAH

Turun pakai baju merah! Man mesej aku.

Dup dup dup dada aku. Biasalah. Perasaan skeptikal tu mesti ada. First time beb. Mahunya kena water canon. Itu ok lagi. Kalau kena sumbat kat Kamunting sana. Apa cerita? Siapa nak jaga Soldadu Faqeer? Tahun bila pula aku nak kawin nanti? Kerja macamana?

Tapi aku tiba-tiba teringat kata-kata keramat yang aku pegang. Apa saja pun yang kita buat pastikan kita buat dengan perasaan hero!

Aku tarik baju Turki. Memang ironi. Pertama. Peristiwa DSAI bersembunyi di Kedutaan Turki. Kedua. Turki tumbang di Euro 2008. Ketiga. Esok. Aku masuk kerja baru. Bukannya di Turki tapi di Malaysia.

Aku gegas hidupkan Suzuki. Bukan sebab senang nak lari. Tapi sebab senang nak parking. Lawan tetap lawan!

Powered by Blogger.