talent time vs battle of band

Wednesday, September 08, 2004

talent time

Aku, Ayie, Nik, Lalbi dan As join Talent Time (ala-ala sinaran=sketsa+nyanyian). Sepatutnya acara begini dapat menjemput ramai penyertaan daripada mahasiswa tapi malang 3 penyertaan grup saja. Lainnya individu. Itupun masuk sebab projek ko-kurikulum (Khidmat Masyarakat). Kalau tak haram dia orang nak masuk...!

Talent Time sepatutnya bukan menjadi acara persembahan komedi kosong dari para pelajar semata. Tetapi adalah luahan interpretasi fikiran, keintelektualan, kreativiti dan kerjasama sepasukan mahasiswa dalam menyampaikan sesuatu. Talent Time biarlah menjadi platform yang paling ringan dan bersahaja dalam menyampaikan sesuatu kehendak, teguran dan ketidakpuasan secara jenaka.

Barangkali kerana penyertaan sedikit kali ini, hasilnya grup Jaguh Jalanan menang. Tapi aku tetap berkeyakinan grup kami masih mampu menjadi juara sekiranya berbelas penyertaan sekalipun. Ada berani semua...?

Ayie dan Nik jadi tayar yang tergedik. As jadi polis yang tunggang kuda kotak (dua kali tengok macam pelanduk jer kudanya) dan Lalbi yang slambe jadi mat rempit. Aku jadi tukang cakap belakang tabir jer... Hahaha... Lepas tu Lalbi dan As duet nyanyi lagu 'Seiring dan Sejalan'. Kami bertiga menari sakan kat belakang...

Kelambu: Tahniah untuk Jaguh Jalanan

battle of da Band

Yearhhh, Unisel betul-betul jadi da Very2 Private University of Shah Alam City. Har... Har... Har... Malam Battle of da Band yang menghavockan. Yeargh... yearghhh...

Dengan ketukan dram yang menggetarkan jiwa, petikan gitar solo dan berirama, nyanyian keras dan bingit lagi rancak pastinya menjanjikan persaingan paling sengit dari 12 grup band dari Unisel (sebenarnya ada juga penyertaan luar universiti). Aku rasa macam nak banging saja tapi al-maklumlah universiti. Tapi sayang semuanya lagu Inggeris dan Indonesia. Satu grup saja bawa lagu Melayu (uppss.., mana layan lagu Melayu untuk battle2 ni...)

Paling bestnya ialah kehadiran gadis-gadis Unisel (x pernah nampak pun atau aku tak perasan) dengan midi dan mini skirt ketat yang menampakkan seluar dalam dan baju dalam. Wahhh, kenduri mata untuk lelaki Unisel....! Jadi satu malam ada dua acara = Battle of da Band + Battle of da Chicks.

Hasilnya dalam Battle of da Band ini ialah:

- Awek Unisel memang seksi macam kat New York!
- Malaysia Record = Battle of da Band yang pertama di Malaysia perempuan dan lelaki diasingkan duduk cam forum perdana... Eheh....
- Speaker box dewan Unisel pecah...!
- Pak Guard jumpa botol beer and barang2 stone!
- Replay show 4 Talent Time n Battle of da Band untuk 11hb diharamkan!
- En Juraimi (chief of Khidmat Masyarakat Club) barangkali ditamatkan kontrak kerjanya.
- Battle of da Band mungkin diharamkan selamanya di Unisel...

Kelambu: Buat Battle of da Nasyid je dah lah....

Powered by Blogger.