puasaku puasamu [part 1]

Friday, September 28, 2007 · Posted in ,

DRAMA SEBABAK: PUASAKU PUASAMU [PART 1]
Faizal: Apasal kau monyok saja ni?

Faiz: Aku tengah fikirkan pasal nasib kita ni.

Fairuz: Nasib apanya?

Faiz: Ye lah, orang lain berbuka puasa sikit punya banyak makanan. Tapi kita tengoklah. Tak ada apa-apa pun.

Faizal: Laa.. Ke situ pula. Sebelum ni pun memang kita dah biasa berlaparkan?

Fairuz: Ha ah. Betul tu.

Faiz: Aku sebenarnya teringinlah juga nak jadi macam orang lain. Berbuka dengan famili. Banyak juadah.

Faizal: [Mengeluh] Macamana agaknya ya rasa kebab daging. Macam sedap saja aku tengok dalam tivi tadi. Nak beli duit tak ada..

Faiz: Dah lama aku tak makan pulut sekaya.

Fairuz: Hoi hoi! Apa jadah dok sebut-sebut makanan yang tak ada?! Kita patut bersyukur sebab banyak lagi orang yang kebulur dalam dunia ni. Bukan kita saja.

Faiz: Aku bukannya tak bersyukur. Tengoklah kita. Duduk dalam negara kaya. Tapi makan pun tak cukup. Hah, tak lama lagi nak berbuka. Tengok apa yang kita ada?

bersambung..
.
.
.
Nota: Akan dipentaskan sempena majlis Malam Seribu Harapan bersama anak-anak yatim di Universiti Kerajaan Swasta pada 29/09/2007.

Powered by Blogger.