individu berpengaruh di malaysia - srk

Friday, October 10, 2008 · Posted in

INDIVIDU BERPENGARUH DI MALAYSIA - SHAH RUKH KHAN

Betul. Shah Rukh Khan (SRK) memang fenomena. Melankolia Kuch Kuch Hota Hai (KKHH) begitu mencengkam. Plot hubungan platonik dan cinta tak kesampaian arahan Karan Johar tu berjaya menitiskan jutaan air mata penonton-penonton filem. Abah aku pun bergenang air mata masa tengok Kabhi Kushi Kabhi Gham [tapi aku buat-buat tak perasan saja]. Betul-betul SRK punya penangan.

Bukan setakat itu saja. Ada lagi. SRK turut berjaya mempengaruhi trend stesen-stesen tivi Malaya. Kalau dulu, nak tengok Hindustan kena tunggu hujung minggu. Tapi sekarang klik saja remote tivi mesti ada Hindustan. Lagi satu, asal raya ada Hindustan. Asal cuti umum ada Hindustan. Asal Hindustan ada Shah Rukh Khan. Shah Rukh Khan dan Hindustan memang ada rhyme.

Shah Rukh Khan memang fenomena. Aku yang mengaku peminat filem gore, epik, fiksi yang indie lagi neutral ni pun boleh hafal lagu KKHH bahana join kawan aku [budak Penang] karaoke lagu Hindustan depan PC masa belajar di Johor dulu.

Kalau ada penulis yang nak tulis buku tentang ‘Manusia-Manusia Berpengaruh di Malaysia‘, selain Pak Lah dan DS Anwar Ibrahim, SRK pun layak menduduki carta-carta tersebut.

Maka dengan ini, saya menyokong anugerah ‘Datuk‘ kepada SRK dengan setulus hati.

Info:
Melaka anugerah Datuk kepada Shah Rukh Khan

Powered by Blogger.