sakit [tujuh] - inikah namanya kecewa

Wednesday, October 22, 2008 · Posted in

SAKIT [TUJUH] - INIKAH NAMANYA KECEWA?

Hari itu. Dunia tiba-tiba bertukar menjadi black and white. Matahari sudah tidak mahu menjadi payung. Hujan sudah tidak mahu menjadi salji. Angin sudah tidak mahu menjadi posmen. Bintang sudah tidak mahu menjadi peguam bela. Bulan sudah tidak mahu menjadi lampu.

Hari itu. Adalah pengakhiran tiga tahun yang bodoh. Lagi sia-sia. Aku rasa loser. Rasa bangang. Rasa sangat tidak hensem.

Di bilik air. Aku bertinggung, termenung di atas mangkuk jamban. Ya, tiga tahun yang bodoh. Ratib aku berulang kali. Bagaikan penagih terlebih morfin.

Radius otak yang tidak stabil dan pelapik mangkuk jamban yang licin, sudahnya aku tergelincir dan tertonggeng jatuh menghempap sinki seramik.

"Tuhan, apakah ini namanya frust menonggeng?" ujar aku dalam hati.

Powered by Blogger.