misteri papan tanda di simpang sekolah

Friday, October 17, 2008 · Posted in

MISTERI PAPAN TANDA DI SIMPANG SEKOLAH

Aku sekolah rendah. Aku tak ingat darjah berapa.

Yang jadi kemusykilan aku pada masa tu ialah setiap kali aku lalu di simpang keluar sekolah, aku nampak papan tanda sekolah ada conteng tulis perkataan 'butuh'. Apakah benda 'butuh' itu? Getus aku.

Jadi satu hari masa abah ambil aku dari sekolah, aku tanya dia,

"Abah, butuh tu apa?"

Abah jawab, "Emm.. Butuh tu adik punya dalam seluar."

"Oooo."

Kemusykilan aku terjawab. Cuma perkataan 'butuh' tu terus jadi misterius. Sebab apa diorang tulis kemaluan di khalayak ramai? Apa motifnya? Kenapa tak tulis tangan ke. Kaki ke. Ketiak ke. Perut ke. Dan kekeliruan tu aku simpan sendiri. Sendiri.

Bila aku dah besar sikit barulah kemusykilan aku tu terjawab.

Powered by Blogger.