nasi beriani dan bulu

Friday, October 22, 2004

NADI BERIANI

Kalau mat jan makan char kuayteow selak udang baru nampak mi, aku pula makan nasi beriani selak ayam baru nampak nasi. Pendek kata nasi habis dulu barulah ayam habis.

Ayam habis pula sehingga menjilat kelima-lima jari kanan. Kalau pakai sudu sehingga menjilat sudu belakang dan depan. Habis isi, tulang pun diberikan kepada kucing kesayangan. Nasi beriani pula dibeli di Restoren Pak Tuan. Di Jln Sultanah, Alor Star, Kedah... Mai jangan tak mai... Erkkk.... Alhamdulillah... :)


BULU I

Adik Najib: Hisshh, menatang apa ni...? Ceh.. rambut lagi (dalam agar-agar)
Aku: Rambut ka bulu ketiak dia ka... Hahaha..!!
Mama: Dia tu nampak saja. Kelmarin jumpa rambut. Mata tu tajam sungguh...
Aku: Hah.., apa lagi potongla agaq-agaq tu pakai mata... :P

BULU II

Masa sekolah dulu, cikgu aku kata bahagian ayam paling sedap ialah kepak. Sebab kepak ayam paling lemak, lembut dan secukup rasa. Tak caya cuba rasa! Jadi aku pun sengaja simpan kepak ayam untuk dimakan paling last bersama nasi beriani...

Rupa-rupanya yang aku simpan itu ialah KEPAK AYAM+BULU AYAM. Ceh! Ceh! Ceh!

Nak tahu apa aku buat?

Buang bulu ayam dan makan kepak ayam... Nyam! Nyam! Nyam!

Kelambu: Apa eii.. eiii... Aku laparlah...

One Response to “nasi beriani dan bulu”

semarak api said...

hahaha..yearkk!!

Powered by Blogger.