popular

Friday, October 29, 2004

popular

Kalau aku menjadi bodyguard mama aku, seperti biasalah mesti ada 4-5 org kawan sepejabatnya akan tegur. Dan aku akan senyum agar aku tercalon sebagai antara bakal menantu diorang. Harap-haraplah..:)

Tapi semalam aku jadi bodyguard abah aku.

Abah seorang GBK (guru besar yg kecil). Hari ni dia turun ke kawasannya untuk membeli juadah berbuka.

Kalau dalam dunia politik, abah bagaikan Pak Lah yang disapa rakyatnya...

Kalau dalam dunia hiburan, abah bagaikan Siti Nurhaliza yang disapa peminatnya...

Cuma abah tak perlukan bunga manggar, polis pengiring dan 3-4 bodyguard melainkan seorang bodyguard saja iaitu aku!

Kalau Ayie menumpang populariti Siti maka aku menumpang populariti abah.

Cuma abah tak menerima surat/emel layang dan juga ugutan along! Apatah lagi disuntik toksid..:)

Abah tak pandai menyanyi, berkempen apatah lagi melobi untuk dirinya. Abah cuma tahu mengajar dan sekarang mentadbir.

Abah popular di kalangan kanak-kanak, mak bapak diorang dan juga beberapa lapisan masyarakat tua dan muda.

Sapa cakap nak jadi popular kena jadi artis saja?

Sapa cakap nak jadi popular kena jadi ahli politik saja?

Jadi cikgu pun boleh popular apa..? Tak caya try!

Kelambu: Abah tanya, "Sebab apa tak mau jadi cikgu?" Aku pun jawab," Adik tak gilakan populariti!" :)

Powered by Blogger.