tua, mesra, marah

Friday, June 24, 2005 · Posted in

TUA

Untuk MTS nanti aku masuk Biro Mesra. Sabahan pun sama. Tapi dia ada As. Aku tak ada siapa pun. Aku dilantik jadi ketua Grup 3. Juga ketua yang paling tua bangka. Ceh!

Oleh kerana aku berasa aku paling tua dan super senior maka aku gunakan perkataan aku untuk membahasakan diri aku.

Bukan aku tak reti nak bersaya-saya atau berbudi bahasa. Cuma bagi aku, perkataan aku lebih berjiwa, bersifat mesra dan anti-hipokrasi.

"Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Panggil aku Lan! :)"

Cewwah.., aku dah rasa macam M.Nasir!


MESRA

Pada mulanya aku nak masuk Biro Teknikal. Tapi memandangkan Biro Teknikal kerjanya berat maka aku pun batal. Lagi pun Isnin depan Biro Teknikal dah kena turun Shah Alam untuk menyediakan alatan-alatan ke Batang Berjuntai nanti.

Kiranya biro yang paling mesra dengan para junior nanti biro kamilah. Biro kami kena senyum. Tak seperti biro disiplin yang kena masam. Inilah biro yang riang ria. Hooray!!

Chief Planner kami, Cik Huda dan En. Din pilih warna oren untuk biro kami. Oh, sesuailah dengan universiti warni-warni kami. Ada elemen Zahid sikit diterapkan. Oh, cunnnya!

Tiba-tiba aku teringatkan Ayie yang ada wajah iras-iras Zahid dan gemar memaki seluar baggie. Tapi Ayie tak suka Zahid. Dia suka Peter Pan dan penyanyi sensual, Alizee. Ayie juga suka Hindustan tau! :)


MARAH

Aku baru sampai malam tadi. Aku bertolak dari Shah Alam ke KL pukul 3.30 petang. Naik bas pukul 5.30 petang.

Semasa dalam bas pukul 9.30 malam di Pulau Pinang, Jarul telefon dan marah-marah sebab aku tak beritahu dia yang aku nak balik.

Bukan aku tak mau beritahu kau. Kaukan kerja. Kau habis kerja pukul 6. Aku habis meeting pukul 3 tadi. Jadi aku malas nak terbongok tak buat apa kat hostel yang makin sunyi sepi mencekam sampai ke mati tu. Salleh pun nak balik. Jadi aku baliklah bersama-sama Salleh. Lagipun aku malas nak susahkan kau..

Laa, Jarul dah off telefon bimbit!

Jarul, janganlah marah.
Nanti aku turun Shah Alam sekali lagi aku belikan kau Sugus ok.. :)

Powered by Blogger.