short dramas

Monday, March 20, 2006 · Posted in

SHORT DRAMAS

Aku kelam kabut lagi. Kena buat 5 drama pendek untuk projek akhir kelas Tuan Haji, subjek MIS (Management Information System). Esok present!

Grup lain, Tuan Haji suruh pergi temuramah kompeni besar-besar. Juta-juta. Grup kami Tuan Haji suruh buat drama. Sebabnya Tuan Haji kenal aku. Aku pernah buat sketsa pendek untuk seminar anjurannya. Oklah tu. Korang bukannya rajin nak buat temuramah pun. Kan.

Kami buat dialog lebih kurang. Lawak secukup rasa. Ada iklan kopi Radix. Bahaya merokok. Susu cap I Love My University. Dan sistem Jamban Automatik! Aku harap. Dapat puaskan hati Tuan Haji. Harap-haraplah.

Malam tadi aku buat rehearsal dengan Ayie dan Apai. Dalam bilik. Ayie jadi profesor dan Apai jadi Datuk. IT Forum.

Dan Ayie. Beberapa kali menghantukkan kepala ke bantal kerana kesukarannya menghafal dialog. Pada waktu-waktu yang menghimpit begini.

Powered by Blogger.